נהג מד"א הואשם כי בעודו נוהג את האמבולנס ביציאה ממוסך בו חנה האמבולנס ברחוב העבודה באשדוד, נהג בפראות לאחור ולפנים ודרס למוות את אשת בעל המוסך.

המשטרה ערכה בדיקות לאמבולנס במוסך המרכזי UMI וביחד עם המנהל הטכני של החברה בארץ, ניסו להפריך את טענת הנאשם לתקלה ברכב.

בהכנת שאלות לחקירת העדים, בעריכת ניסויים ובדיקות עם הרכב והכנת חוות דעת עליה העיד בבית המשפט, הצליח ניר קוסטיקה להפריך, את מסקנות בוחני התנועה של המשטרה והנאשם זוכה.

בהליך גישור שנערך, הציע השופט המגשר להגיע לפשרה מקלה עם הנאשם, אולם הצעתו נדחתה ע"י התביעה ולכן ניהול התיק נמשך עד שבסופו זוכה הנאשם.

מתוך הכרעת הדין מיום 13.9.2017:

…" לא נעלם מעיני כי התקלה עליה העיד הנאשם לא אותרה, למרות בדיקות מקיפות שנערכו לרכב. עם זאת, כאמור, לא שוכנעתי כי כל תקלה משאירה תיעוד במחשב הרכב, הרכב עבר תיקונים לפני ביצוע הניסויים, דוושות הרכב לא תועדו בזירת התאונה, היו כשלים בביצוע הבדיקות, לא הוצג תיעוד מלא ביחס לתקלות קודמות ברכב ותיקונים שבוצעו בו בעבר.  … מן הספק האמור זכאי הנאשם ליהנות. …

לא שוכנעתי מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם התרשל באופן נהיגתו ברכב התקול. מהרגע שהנאשם הבחין בתקלה, פעל הוא לעצירת הרכב, תחילה על ידי לחיצה על דוושת הבלם ודוושת האמברקס ובהמשך על ידי ניסיון להחליף הילוך ברכב, כל זאת תוך כדי תנועה ותמרון בין מכוניות ואנשים שנמצאים באזור, ותוך ניסיון להימנע מפגיעה בהם. הבחירה לבצע את הפעולות הללו בנסיבות העניין נראית הגיונית וסבירה ואינה מלמדת על התרשלות.

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seventeen + seven =

clear formSubmit